Knjiga poslovna etika

Zagreb, 5. studenoga 2019. godine – U Zagrebu je predstavljena knjiga Poslovna etika autorice dr. sc. Silvije Vig. Riječ je o visokoškolskom udžbeniku, ali i korisnoj literaturi za sve koji poduzeća žele voditi etično. Za poduzeća u većinskom državnom vlasništvu to postaje zakonska obveza. Naime, u idućih pola godine trebaju uvesti funkciju praćenja usklađenosti poslovanja.

„Knjigu bi trebala pročitati svaka osoba koja upravlja nekom organizacijom. Knjiga je odlično povezala važnost organizacijske kulture i klime s etikom poslovanja, a samim time i s uspješnim poslovanjem. Razvijeni alati za jačanje integriteta i etike u organizaciji ključ su njenog razvoja i uspjeha“, kazala je Nataša Novaković, predsjednica Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa.

Dodala je kako je etika u poslovanju sve važnija, pa sve više tvrtki ima za to specijalizirane odjele. Govoreći o glavnom pitanju knjige „Zašto dobri ljudi rade loše stvari?“ kazala je kako svatko ide do granice do koje misli da je dobar, ali da je ta granica kod svakog čovjeka na drugom mjestu. To vidimo u javnosti, istaknula je, i zato je nužno postavljanje pravila. Za etiku posebnu odgovornost imaju oni na čelnim pozicijama – od predsjednika države do menadžera.
„Knjiga Poslovna etika jedno je od prvih djela na hrvatskom jeziku u kojem je autor materiji poslovne etike pristupio na originalan način kroz navođenje i obradu mnogobrojnih primjera iz prakse“, rekla je prof. dr. sc. Hana Horak, predavačica na Katedri za pravo Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Dr. sc. Silvija Vig pojasnila je da u poslovnom svijetu etike ima jednako koliko i u privatnom životu građana. Procjenjuje se da manje od četvrtine građana ima višu razinu etike. Zbog toga je u knjizi Poslovna etika važan naglasak stavljen na tridesetak stvarnih primjera. Uz primjere dobre i loše prakse tu su i neki dvojbeni slučajevi koji će čitatelje potaknuti na razmišljanje. Osnovna svrha knjige je prikazati zašto, gdje i kako primijeniti etiku te koje su koristi od njezine implementacije.

Poslovna etika područje je koje se nezaustavljivo razvija. Prvo su je prigrlile multinacionalne kompanije, bankarski sektor, tvrtke pri izlasku na burzu te poduzeća koja su dobavljači i partneri tvrtki s implementiranim programima usklađenosti, a sada je na redu i državni sektor. Za uvođenje poslovne etike tvrtki je potrebno mnogo truda i vremena, a rezultati se vide tek za nekoliko godina. Kako bi se u poduzeću izgradila organizacijska kultura, nužne su etične vrijednosti“, istaknula je dr. sc. Silvija Vig.

Knjigu je stvarala deset godina. Toliko joj je trebalo za istraživanje i pisanje. Na naslovnici knjige istaknut je svjetionik kao metafora etike. On vas vodi, kazala je autorica, ali i vraća na ispravan put.

Kako bi se pojasnilo kako poslovna etika funkcionira u tvrtkama koje imaju programe usklađenosti poslovanja, održan je panel na kojem su sudjelovali Josipa Jutt Ferlan, direktorica Hilton hotela Zagreb, Christian Čoklica, voditelj razvoja poslovanja u ManpowerGroupu, i Stjepan Roglić, dopredsjednik Nadzornog odbora Orbico Grupe.
Knjigu je sufinanciralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Više o knjizi: www.poslovnaetika.com