Klaus Moosmayer izabran je u svibnju 2025. za člana Nadzornog odbora Deutsche Bank AG, a također je i član Odbora za reviziju, rizik i kontrolu naknada Uprave. Do travnja 2025. bio je član Izvršnog odbora i glavni direktor za etičke rizike i usklađenost Novartisa. Prije dolaska u Novartis 2018. godine, Klaus je bio glavni direktor za usklađenost Siemens AG-a, gdje je proveo 18 godina. Karijeru je započeo kao odvjetnik u Njemačkoj, specijaliziran za kriminalitet bijelih ovratnika, poslovno pravo i parnice.
Klaus ima veliki ugled kao lider u području etike, upravljanja i usklađenosti. Bio je prvi voditelj usklađenosti iz tvrtke koji je pozvan da se obrati Općoj skupštini Ujedinjenih naroda o borbi protiv korupcije. Vodio je globalna tijela za integritet, usklađenost i borbu protiv korupcije za poduzeća u ime Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i G20/B20. Trenutačno je supredsjedatelj Globalnog vijeća za budućnost o dobrom upravljanju Svjetskog gospodarskog foruma.
Kao pobornik suradnje, Klaus je suosnivač i predsjedatelj neprofitnog udruženja voditelja odjela za usklađenost iz velikih europskih tvrtki. Gostujući je predavač na Sveučilištu St. Gallen, Međunarodnoj akademiji za borbu protiv korupcije, te opširno govori i piše o upravljanju, poslovnoj etici, usklađenosti i upravljanju rizicima.
Marios Skandalis je viši financijski direktor s bogatim iskustvom na lokalnom i međunarodnom tržištu. Član je Udruge ovlaštenih računovođa (UK), licencirani član Udruge ovlaštenih istražitelja prijevara (SAD) i član Chartered Governance Institute – ICSA (UK). Također je član Međunarodnog udruženja za usklađenost (UK) i profesionalni član Društva za korporativnu usklađenost i etiku (SAD).
Danas je glavni direktor za usklađenost Grupe Bank of Cyprus. Njegova profesionalna karijera započela je 1995. godine kada je radio kao nadzornik revizije i viši konzultant za menadžment u tvrtki Ernst & Young u regiji jugoistočne Europe. Godine 2000. prešao je u Grupu Bank of Cyprus i preuzeo dužnost glavnog financijskog direktora tvrtke General Insurance of Cyprus na više od desetljeća. Zatim je preuzeo dužnost voditelja za organizaciju prekomorskih operacija Banke do 2013. godine, kada je imenovan pravnim predstavnikom i voditeljem operacija Banke Cipar u Grčkoj.
G. Skandalis predsjednik je Ciparskog foruma za integritet (CIF), najveće nevladine organizacije na Cipru za borbu protiv korupcije i promicanje transparentnosti, kao i osnivač i počasni predsjednik Ciparskog udruženja za usklađenost (CCA). Također je član Upravnog odbora Globalnog savjetodavnog odbora praktičara Međunarodnog udruženja za usklađenost (ICA – UK), kao i bivši potpredsjednik Udruge ovlaštenih istraživača prijevara (Cipar).
G. Skandalis bivši je predsjednik Instituta ovlaštenih javnih računovođa Cipra (ICPAC) i bivši izvršni potpredsjednik i osnivač Transparency Internationala (Cipar). Aktivan je stručnjak za borbu protiv prijevara/korupcije, usklađenost i korporativno upravljanje te predsjedava ili sudjeluje kao glavni govornik na srodnim međunarodnim konferencijama/forumima u Europi, Aziji i SAD-u.
G. Skandalis dobitnik je nagrade Bankar godine – Cipar za 2016. godinu koju dodjeljuje časopis AI u Ujedinjenom Kraljevstvu. Također je dobitnik nagrade Američke akademije Nikozija za postignuća alumna za 2017. godinu, kao priznanje za njegov izvanredan uspjeh i postignuća u odabranoj karijeri usklađenosti, korporativnog upravljanja i borbe protiv financijskog kriminala. Štoviše, dobitnik je međunarodne srebrne nagrade „Najbolji tim za usklađenost“ koju dodjeljuje Međunarodno udruženje za usklađenost (UK) za 2022. godinu. Konačno, dobitnik je ZLATNE nagrade „Najbolji tim za usklađenost – grčki bankarski i financijski sektor“ za 2024. godinu i PLATINASTE nagrade „Najbolji tim za usklađenost – svi sektori grčkog gospodarstva“ za 2024. godinu, koju dodjeljuje Udruga službenika za usklađenost u Grčkoj.
Amina Khaidarova je voditeljica odjela za etiku, rizike i usklađenost za Adriatic, Albaniju, Kosovo i Sjevernu Makedoniju u Novartisu. S više od desetljeća iskustva u savjetovanju i upravljanju pravnim funkcijama i funkcijama usklađenosti u međunarodnim tvrtkama, Amina se etablirala kao lider u upravljanju etikom, rizikom i usklađenošću. Aminin put započeo je kao odvjetnica u Kazahstanu, gdje se specijalizirala za korporativno i poslovno pravo. Njezina se karijera od tada proširila na upravljanje pravnim funkcijama i funkcijama usklađenosti u farmaceutskim tvrtkama diljem srednje Azije i regije Kavkaza. Danas nadzire funkciju etike, rizika i usklađenosti u Adriatic regiji u Novartisu, osiguravajući usklađenost poslovnih praksi s najvišim standardima integriteta za dobrobit pacijenata i društva.
Dr. Hendrik Bosshammer je ekonomist i voditelj projekata u Odjelu za jugoistočnu Europu Direktorata za globalne odnose i suradnju OECD-a. Trenutačno vodi rad Odjela na podršci pravednim tržišnim uvjetima za konkurentnost u jugoistočnoj Europi. Posljednjih godina Hendrik Bosshammer radio je u nizu tematskih područja kako bi poboljšao ekonomsku, socijalnu i ekološku dobrobit u OECD-u i partnerskim zemljama u različitim svjetskim regijama. Prije nego što se pridružio OECD-u, Hendrik Bosshammer bio je voditelj projekata za McKinsey&Company na projektima u Europi, Aziji i Africi. Doktorirao je ekonomiju na Europskoj poslovnoj školi u Wiesbadenu i magistrirao međunarodnu poslovnu administraciju na Sveučilištu Luigi Bocconi u Milanu, Akademiji Leona Koźmińskiego u Varšavi i Europskoj poslovnoj školi u Wiesbadenu.
dr. sc. Srđan Šimac je ČOVJEK, sudac je Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, pravnik novog doba, arbitar pri HGK, predsjednik Hrvatske udruge za medijaciju (HUM), medijator, facilitator, trener medijatora, edukator i mirotvorac.
Iskusan je u pomaganju oko rješavanja konflikata i sporova – ranom upravljanju njima, te u vođenju, upravljanju i organizacijskim vještinama. Educirao se i educira u Hrvatskoj i inozemstvu. Specijalizirao se za ljudske vještine: medijaciju, pregovore, komunikacijske vještine i upravljanje unutarnjim i vanjskim konfliktima, a posebno i za one na radnom mjestu.
Pionir je medijacije. Bio je medijator u preko 500 medijacija. Pomogao je stotinama osoba, tvrtki i organizacija prevenirati i riješiti konflikte te sudske sporove izvan sudova. Pored njegove zastupljenosti kao medijatora kod domaćih medijacijskih institucija, međunarodno je priznati trener medijatora i medijator na listama u Washingtonu (ICSID), Londonu (CEDR i Prime Dispute), Beču (VIAC) i Rimu (ADR International). Član je više međunarodnih organizacija i međunarodni medijacijski ekspert/konzultant.
Dobitnik je više domaćih i međunarodnih medijacijskih nagrada. Autor je brojnih stručnih članaka i medijacijske doktorske disertacije – „Medijacija kao generator promjena u pravnom sustavu i pravnoj profesiji.“ Autor je postova o medijaciji i ljudskim vještinama na LinkedIn-u. Voditelj je emisije Medijator na PoslovniFM podcast radiju.
Srđan je čovjek koji voli i vjeruje u ljude. Pomaže im na poseban način komunicirati s onima koji to ne mogu sami i pronaći vlastita rješenja za svoje probleme u odnosima. Voli životinje, prirodu, sport, rock muziku i motore.
Dva desetljeća radim u nabavi, prvenstveno u nautičkoj i automobilskoj industriji. Prošao sam sve faze razvoja, od referenta do direktora nabave. Nabava i logistika su dinamične aktivnosti koje nas svakodnevno testiraju na različite načine. Slučajno sam završio u nabavi, iskusio zadovoljstvo obavljajući svakodnevne poslove, radio s izvrsnim kolegama i imao sreću biti mentor nekima od mlađih kolega. Još uvijek sam “gladan” i željan novih znanja. Što sam iskusniji, to sam svjesniji da ima više toga što ne znam od onoga što znam.
Nataša Novaković završila je Pravni fakultet u Zagrebu, multidisciplinarni specijalistički studij Advanced master of European studies na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu te Executive MBA na ZSEM-u. Pet je godina provela na funkciji Predsjednice Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, neovisnog tijela zaduženog za prevenciju korupcije, etiku i odgovorno obnašanje javnih dužnosti, a nakon isteka mandata vratila se u Hrvatsku udrugu poslodavaca i od travnja 2024. godine je na poziciji Direktorice za ESG. Paralelno, Nataša je i konzultant u području anti-korupcijskih politika te u sferi prevencije korupcije. Njezine trenutne odgovornosti u HUP-u uključuju sve teme koje se dotiču poslodavaca u kontekstu okolišnih, društvenih i upravljačkih čimbenika njihovog poslovanja. Prije dužnosničke funkcije dvanaest godina radila je u HUP-u na poziciji Direktorice za HR i tržište rada te je ujedno vodila i inicijativu UN-a za društveno odgovorno poslovanje Global compact mrežu Hrvatska. Uz to pokrivala je i druge važne teme kao što su rodna ravnopravnost, društveno odgovorno poslovanje, razvoj zaposlenika i sl.
HSE Group Director @ KANSAI HELIOS s dugogodišnjim iskustvom u lokalnim i multinacionalnim kompanijama u područjima održivosti, zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, zaštite okoliša, procesne sigurnosti, vatrogastva, odgovora na izvanredne situacije i kemijske sigurnosti.
Osnivačica i vlasnica obrta AB Savjetovanje, specijaliziranog za savjetovanje i edukaciju u području održivosti i HSE-a.
Iskustvo u različitim sektorima: energija, prehrambena industrija, nafta i plin, premazi i boje.
Ključne kompetencije:
Aurora posjeduje 20+ godina iskustva u vođenju globalnih revizijskih timova te inovacijama u području usklađivanja s propisima u reguliranim industrijama (Prehrambena, Farmaceutska, Poljoprivredna, Telekomunikacije, Bankarstvo).
Ključne kompetencije
Globalno usklađivanje sa regulativom i integritet poslovanja: Dizajn i implementacija programa usklađenosti prilagođenih za 75+ zemalja u regijama EMEA, Azija, LATAM i SAD, uključujući tržišta pod sankcijama i M&A/jednorog projekte.
Inovacije u procesima: Digitalizacija i unificiranje globalnih procesa korištenjem AI alata, poboljšavajući učinkovitost i skalabilnost za multinacionalne timove.
Kroz funkcijsko vodstvo: Vođenje 100+ stručnjaka iz područja Prava, Usklađenosti, Privatnosti, Interne revizije, Komunikacija i ESG, promičući kulturu povjerenja, transparentnosti i kontinuiranog unaprjeđenja.
Filozofija vodstva
Promiče osnaživanje timova i održivih rezultata, kombinirajući empatiju s strateškom rigoroznošću kako bi se poboljšala organizacijska performanse. Posvećena ugrađivanju etičkih praksi u procese za poticanje dugoročnog uspjeha.
Predanost izvrsnosti
Privatno je proizvođač međunarodno nagrađivanog premium maslinovog ulja, pridržavajući se filozofije „Kvaliteta bez kompromisa”.
Vinko Berković (LL.M., MBA) stručnjak je s bogatim iskustvom stečenim radom u nekoliko vodećih hrvatskih kompanija, gdje je obnašao različite uloge – od voditelja pravnog odjela i rada u ljudskim resursima do korporativne prodaje. Trenutno obnaša dužnost Compliance Officera odgovornog za HT Grupu i povezana društva.
Tijekom njegova mandata, Hrvatski Telekom je 2022. i 2024. godine dobio priznanje Ethispherea kao jedna od najetičnijih svjetskih kompanija, čime je postao prva i jedina hrvatska tvrtka s tim prestižnim priznanjem.
Imenovan je medijatorom pri nekoliko institucija te arbitrom pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Također je interni revizor za gospodarstvo i informacijske sustave te certificirani interni revizor kvalitete za različite ISO standarde. Nositelj je certifikata Certified Compliance Manager International (CCMI) i Certified Fraud Investigator International (CFII), koje je stekao na Frankfurt School of Finance & Management.
Član je Upravnog odbora Hrvatske udruge za usklađenost poslovanja te Udruge korporativnih pravnika Hrvatske.
Daria Iva Štedul magistra je prava i magistra novinarstva sa položenim pravosudnim i javnobilježničkim ispitom i 26 godišnjim iskustvom rada na pravnim poslovima.
Svoj karijerni put započela je na Općinskom sudu te potom Prekršajnom sudu u Zagrebu.
Po završetku vježbeničkog staža odlazi na par godina u odvjetništvo, osam godina u realni sektor, te sljedećih osam godina u Ministarstvo pravosuđa.
Rad u Ministarstvu pravosuđa odvija se u razdoblju pregovora i ulaska u Europsku uniju slijedom čega je u okviru poglavlja 23 odrađeno izazovno i sveobuhvatno usklađenje hrvatskog zakonodavstva sa pravnom stečevinom EU.
Tijekom tog razdoblja kao član radne skupine za građansko pravo-opća pitanja u Bruxellesu sudjelovala je na radnim sastancima kao predstavnik RH i Ministarstva pravosuđa.
Zadnjih 6 godina radi u Financijskoj agenciji na pravnim poslovima u uslugama koji se temelje na digitalnim tehnologijama te u cilju stručnog osposobljavanja u tom polju 2022. godine završava mini MBA Legal Tech na sveučilištu Algebra.
Sa velikim iskustvom na polju usklađenosti 2023. godine prelazi na radno mjesto Compliance officera.
Iste godine polaže ispit i dobiva certifikat PECB Lead Implementer ISO 37301.
Trenutno je na drugom projektu sa OECD-om Compliance without borders.
Irena Kajganić 2002. godine diplomirala je na Pravnom fakultetu u Zagrebu.
Svoj profesionalni put započinje u trgovačkom društvu Končar Elektroindustrija d.d., radeći kao korporativni pravnik. Od 2008. godine zaposlena je unutar korporacije Siemens, a 2016. postaje Compliance Officer za područje Adriatic regije. Područja rada: usklađenost poslovanja (borba protiv korupcije, antitrust, kontrola izvoza), risk management i zaštita osobnih podataka.
Pohađala je niz ICC seminara iz područja međunarodne prodaje robe i arbitraže, specijalističke module BIMCO (The Baltic and International Maritime Council) iz područja pomorskog prava te niz internih školovanja unutar korporacije.
Od 2019. certificirani je Compliance stručnjak.
Polaznica je Poslijediplomskog specijalističkog studija iz Trgovačkog prava i prava društava na Pravnom fakultetu u Zagrebu.
Članica je ICC Komisije za društvenu odgovornost i borbu protiv korupcije (Commission on Corporate responsibility and anti-corruption).
Kao govornik ili panelist sudjelovala je na više konferencija iz područja integriteta i Compliancea.
Ivan Gazić je stručnjak u području usklađenosti poslovanja i zaštite podataka, te od 2021. godine obnaša funkciju voditelja Odjela za usklađenost i službenika za zaštitu podataka u KentBank d.d. Specijalizirao se za EU pravo i regulatorni compliance, te redovito sudjeluje na panelima vezanim uz usklađenost, sprječavanje mita i korupcije te sukobe interesa, uz kontinuirano profesionalno usavršavanje. Posjeduje IT diplomu, magisterij prava sa Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku te napredni certifikat iz poslovne usklađenosti (GRC) sa University of Manchester, Alliance Manchester Business School.
Diplomirana pravnica, trenutno na završetku MBA studija financije i bankarstvo na kojem poseban naglasak stavlja na temu sigurnosti informacijskog sustava.
Voditeljica funkcije praćenja usklađenosti u Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak, od 2011. godine Povjerenik za etiku, od 2010. do 2020. osoba za vođenje postupaka po prijavama nepravilnosti. Iskustvo u vođenju postupaka po kršenjima Kodeksa ponašanja i postupcima zaštite dostojanstva.
Članica ICC Komisije za društvenu odgovornost i borbu protiv korupcije.
Uže područje specijalnosti su sve teme vezane za kodeks ponašanja, upravljanje osobnim i institucionalnim sukobom interesa, zaštitu osobnih podataka i poslovne tajne te korporativno upravljanje.
Posebno interesantnim područjem smatra upravljanje reputacijskim rizikom.
Dr. sc. Silvija Vig je konzultantica, trenerica i autorica u području usklađenosti poslovanja (Compliance), bihevioralne i poslovne etike, izgradnje organizacijske kulture, implementacije programa usklađenosti i borbe protiv korupcije. Ima više od 25 godina iskustva na menadžerskim pozicijama u Hrvatskoj i regiji.
Doktorirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na temu utjecaja poslovne etike na uspješnost poduzeća. Nositeljica je prestižnih međunarodnih certifikata CCEP-I i LPEC u području etike i usklađenosti, te je certificirani međunarodni trener za ISO 37301 (Sustavi upravljanja usklađenošću), ISO 37001 (Sustavi za upravljanje suzbijanjem podmićivanja), ISO 31000 (Upravljanje rizicima) i certificirani službenik za zaštitu podataka (DPO).
Također je Executive Coach, NLP Master Practitioner i savjetnica za kulturnu transformaciju (CTT). Od 2018. članica je Komisije za društveno odgovorno poslovanje i borbu protiv korupcije pri ICC Hrvatska, a od 2025. predsjednica Etičkog povjerenstva INA Grupe.
Dugogodišnja je predavačica na području menadžmenta i poslovne etike, trenutno kao vanjska suradnica na Rochester Institute of Technology Croatia, gdje predaje kolegij Business Ethics and CSR. Autorica je brojnih znanstvenih i stručnih radova iz područja etike, usklađenosti i organizacijske kulture, kao i knjige Poslovna etika. Sudjelovala je u nizu međunarodnih antikorupcijskih projekata u suradnji s UN-om, OECD-om, USAID-om, CIPE-om i DPI-jem.
Magistra prava s 10 godišnjim iskustvom u pravnim poslovima.
Karijerni put sam započela u financijskom sektoru, radeći u osiguravajućim i leasing društvima, gdje sam se specijalizirala za područje korporativnog prava. To je uključivalo brigu o statusnim pitanjima trgovačkog društva, sudjelovanje u poslovnim projektima te obavljanje raznih pravnih poslova karakterističnih za financijski sektor. Daljnji razvoj karijere me doveo do područja usklađenosti poslovanja, te sam obnašala jednu od ključnih funkcija u osiguravajućom društvu – funkciju praćenja usklađenosti.
Vođena željom za stjecanjem novih znanja, vještina i iskustava, profesionalni put sam nastavila u farmaceutskom sektoru. Kao specijalist za usklađenost poslovanja u Belupu imam priliku sudjelovati u širokom spektru aktivnosti – od regulatorne usklađenosti do promicanja kulture integriteta i transparentnosti unutar cijele Grupe Belupo.
Elizabeta posjeduje 20 iskustva godina rada u bankarstvu, od čega 13 godina na rukovodećim pozicijama u kontrolnim funkcijama. Trenutno obnaša funkciju izvršnog direktora u Privrednoj banci Zagreb d.d., nadležnog za praćenje usklađenosti, aktivnosti službenika za zaštitu osobnih podataka i odnos Banke sa supervizorima, te za upravljačko praćenje navedenih područja u članicama PBZ Grupe u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini
Tijekom karijere posebno se bavila područjima procjene i unapređenja sustava unutarnjih kontrola, poslovanja sa stanovništvom, prevencije prijevara, zaštite potrošača, zaštite osobnih podataka te digitalnog i agilnog unapređenja u područjima djelovanja. Dugogodišnji rad unutar Intesa Sanpaolo Grupe, jedne od vodećih bankarskih grupacija u Europi, omogućio joj je profesionalno iskustvo i u međunarodnim bankarskim stručnim projektima, primarno iz područja interne revizije i praćenja usklađenosti.
Završila je MBA studij iz Poslovnog upravljanja, certificirani je interni revizor za područje banaka i financijskih institucija te certificirani New Code Leadership Coach.
Područja interesa su joj dugoročno održivo poslovanje i upravljanje, suradnja s klijentima i regulatorima koja se temelji na integritetu i povjerenju, razvijanje modela rada koji mogu odgovoriti na visokodinamičko regulatorno, digitalno i makroekonomsko okuženje uz održavanje visokih etičkih standarda za sve dionike te izgradnja učinkovitih i motiviranih timova uz osnaživanje potencijala svakog individualnog člana.
Dijana Kesonja diplomirala je na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Rijeci 1999., gdje je 2015. završila i poslijediplomski specijalistički studij. Pravosudni ispit položila je 2001. a nakon vježbeničkog staža karijeru započinje kao odvjetnica 2003. godine. Od 2014. radi kao savjetnica pučke pravobraniteljice za pravne poslove i stratešku litigaciju u Službi za suzbijanje diskriminacije u Područnom uredu u Rijeci. Na dužnost zamjenice pučke pravobraniteljice izabrana je u Hrvatskom saboru 15. srpnja 2021.
U dosadašnjoj karijeri specijalizirala se u području suzbijanja diskriminacije, posebno u području rada i zapošljavanja, zaštite prijavitelja nepravilnosti te govora mržnje.
Bila je članica mnogih stručnih radnih skupina i sudjelovala u radu brojnih međunarodnih seminara, konferencija i tribina iz područja ljudskih prava. Vodila je i mnoge edukacije vezane za suzbijanje diskriminacije kao i u području zaštite prijavitelja nepravilnosti za javne službenike, studente, sindikalne predstavnike, kao i predstavnike drugih ombudsmanskih institucija izvan Hrvatske.
Kristina Čakalić je Compliance i Integrity Manager za Adriatic regiju u kompaniji Boehringer Ingelheim, gdje je odgovorna za razvoj i provedbu Compliance programa u šest zemalja. S više od sedam godina iskustva u područjima usklađenosti, etike i integriteta, karijeru je gradila u međunarodnim farmaceutskim i tehnološkim kompanijama, uključujući Infobip i GlaxoSmithKline. U Infobipu je kao Senior Compliance Specialist vodila globalne inicijative, provodila dubinske analize trećih strana, uspostavljala sustave upravljanja rizicima te davala savjetodavnu podršku u kriznim situacijama i regulatornim izazovima poput sankcija i izvoznih kontrola.
U GlaxoSmithKlineu je bila aktivna u području korporativnih komunikacija, upravljanja odnosima s pacijentima, ugovornim klauzulama i izvještavanju prema EFPIA pravilima. Sudjelovala je u brojnim međunarodnim projektima i radnim skupinama s ciljem jačanja kulture usklađenosti i transparentnosti. Pružala je savjetodavnu podršku menadžmentu i zdravstvenim stručnjacima u skladu s visokim standardima poslovne etike.
Završila je studij javne uprave na Pravnom fakultetu te stručni diplomski studij na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Posjeduje certifikate za ISO sustave upravljanja usklađenošću i antikorupcijom te je sudionica prestižnih razvojnih programa poput AmCham Talents i London School of Public Relations. Strastvena je zagovarateljica etičnog poslovanja, održive korporativne kulture i stalnog unapređenja Compliance funkcije.