Govornici i panelisti

 
Klaus Moosmayer

Glavni direktor za etiku, rizike i usklađenost

Novartis

Klaus Moosmayer pridružio se Novartisu 2018. godine kao glavni direktor za etiku, rizike i usklađenost te član Izvršnog odbora. Prije toga bio je glavni direktor za usklađenost u Siemens AG, gdje je proveo 18 godina na sve odgovornijim pozicijama. Karijeru je započeo kao odvjetnik u Njemačkoj, specijalizirajući se za gospodarski kriminal, poslovno pravo i parnične postupke.

Danas Klaus transformira etiku, rizike i usklađenost u Novartisu na isti način na koji tvrtka ponovno zamišlja medicinu – putem inovacija, korištenjem podataka i digitalnih tehnologija te oslobađanjem kreativne snage zaposlenika kako bi etiku integrirao u samu srž poslovanja.

“Raditi ono što je ispravno za pacijente i društvo jest i uvijek mora biti naš prioritet. To je putovanje, i ostajemo ponizni shvaćajući da će za to trebati vremena. No, na dobrom smo putu.”

Klaus je 2020. godine predvodio uvođenje novog Kodeksa etike, temeljenog na povratnim informacijama zaposlenika prikupljenim metodom crowdsourcinga te na bihevioralnoj znanosti. Uveo je nove integrirane sustave za upravljanje rizicima i usklađenošću te pripadajuće digitalne platforme koje pomažu višem menadžmentu i zaposlenicima u prioritetiziranju i upravljanju rizicima u sve složenijem regulatornom okruženju. Također, uspostavio je novi proces kako bi se ljudska prava dodatno integrirala u ključne poslovne prakse, posebno u upravljanje rizicima vanjskih partnera.

Klaus uživa globalni ugled kao lider na području etike i usklađenosti. Bio je prvi čelnik za usklađenost iz privatnog sektora pozvan da se obrati Općoj skupštini Ujedinjenih naroda o borbi protiv korupcije. Predstavlja poslovni sektor na globalnim platformama za integritet, upravljanje, usklađenost i antikorupciju u okviru Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), G20/B20, Svjetskog ekonomskog foruma (WEF) i drugih organizacija.

Kao zagovornik suradnje, Klaus je suosnivač i predsjedavao neprofitnom udrugom čelnika za usklađenost iz vodećih europskih tvrtki te aktivno promiče zajedničke akcije za uspostavu zajedničkih standarda integriteta unutar farmaceutske industrije i šire.

Amina Khaidarova

Voditeljica odjela za etiku, rizike i usklađenost za Adriatic, Albaniju, Kosovo i Sjevernu Makedoniju

Novartis

Amina Khaidarova je voditeljica odjela za etiku, rizike i usklađenost za Adriatic, Albaniju, Kosovo i Sjevernu Makedoniju u Novartisu. S više od desetljeća iskustva u savjetovanju i upravljanju pravnim funkcijama i funkcijama usklađenosti u međunarodnim tvrtkama, Amina se etablirala kao lider u upravljanju etikom, rizikom i usklađenošću. Aminin put započeo je kao odvjetnica u Kazahstanu, gdje se specijalizirala za korporativno i poslovno pravo. Njezina se karijera od tada proširila na upravljanje pravnim funkcijama i funkcijama usklađenosti u farmaceutskim tvrtkama diljem srednje Azije i regije Kavkaza. Danas nadzire funkciju etike, rizika i usklađenosti u Adriatic regiji u Novartisu, osiguravajući usklađenost poslovnih praksi s najvišim standardima integriteta za dobrobit pacijenata i društva.

Denis Miletović

Interim Chief Procurement Officer

Dva desetljeća radim u nabavi, prvenstveno u nautičkoj i automobilskoj industriji. Prošao sam sve faze razvoja, od referenta do direktora nabave. Nabava i logistika su dinamične aktivnosti koje nas svakodnevno testiraju na različite načine. Slučajno sam završio u nabavi, iskusio zadovoljstvo obavljajući svakodnevne poslove, radio s izvrsnim kolegama i imao sreću biti mentor nekima od mlađih kolega. Još uvijek sam “gladan” i željan novih znanja. Što sam iskusniji, to sam svjesniji da ima više toga što ne znam od onoga što znam.

Nataša Novaković

Direktorica za ESG

Hrvatska udruga poslodavaca

Nataša Novaković završila je Pravni fakultet u Zagrebu,  multidisciplinarni specijalistički studij Advanced master of European studies na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu  te Executive MBA na ZSEM-u. Pet je godina provela na funkciji Predsjednice Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa,  neovisnog tijela zaduženog za prevenciju korupcije, etiku i odgovorno obnašanje javnih dužnosti, a nakon isteka mandata vratila se u Hrvatsku udrugu poslodavaca i od travnja 2024. godine je na poziciji Direktorice za ESG. Paralelno, Nataša je i konzultant u području anti-korupcijskih politika te u sferi prevencije korupcije.  Njezine trenutne odgovornosti  u HUP-u uključuju sve teme koje se dotiču poslodavaca  u kontekstu okolišnih, društvenih i upravljačkih čimbenika njihovog poslovanja. Prije  dužnosničke funkcije dvanaest godina radila je u HUP-u na poziciji Direktorice za HR i tržište rada te je ujedno vodila i inicijativu UN-a za društveno odgovorno poslovanje Global compact mrežu Hrvatska. Uz to pokrivala je i druge važne teme kao što su rodna ravnopravnost, društveno odgovorno poslovanje, razvoj zaposlenika i sl.

Angelika Brnada

HSE Group Director

Kansai Helios

HSE Group Director @ KANSAI HELIOS s dugogodišnjim iskustvom u lokalnim i multinacionalnim kompanijama u područjima održivosti, zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, zaštite okoliša, procesne sigurnosti, vatrogastva, odgovora na izvanredne situacije i kemijske sigurnosti.

Osnivačica i vlasnica obrta AB Savjetovanje, specijaliziranog za savjetovanje i edukaciju u području održivosti i HSE-a.

Iskustvo u različitim sektorima: energija, prehrambena industrija, nafta i plin, premazi i boje.

Ključne kompetencije:

  • Strateški razvoj poslovanja s integriranim HSE i ESG ciljevima
  • Operativno upravljanje visokorizičnim industrijama (COMAH)
  • Osiguravanje usklađenosti u različitim zakonodavnim okruženjima
    Postavljanje ciljeva i angažman u stvaranju sigurnih i održivih radnih okruženja
  • Posvećenost održivom razvoju kroz smanjenje ekološkog otiska, sigurnost radnih mjesta i odgovorno poslovanje.
Aurora Volarević

Chief Audit Executive at Podravka d.d. & Business Integrity Leader

Podravka d.d.

Aurora posjeduje 20+ godina iskustva u vođenju globalnih revizijskih timova te inovacijama u području usklađivanja s propisima u reguliranim industrijama (Prehrambena, Farmaceutska, Poljoprivredna, Telekomunikacije, Bankarstvo). 

Ključne kompetencije
Globalno usklađivanje sa regulativom i integritet poslovanja: Dizajn i implementacija programa usklađenosti prilagođenih za 75+ zemalja u regijama EMEA, Azija, LATAM i SAD, uključujući tržišta pod sankcijama i M&A/jednorog projekte.
Inovacije u procesima: Digitalizacija i unificiranje globalnih procesa korištenjem AI alata, poboljšavajući učinkovitost i skalabilnost za multinacionalne timove.
Kroz funkcijsko vodstvo: Vođenje 100+ stručnjaka iz područja Prava, Usklađenosti, Privatnosti, Interne revizije, Komunikacija i ESG, promičući kulturu povjerenja, transparentnosti i kontinuiranog unaprjeđenja.

Filozofija vodstva
Promiče osnaživanje timova i održivih rezultata, kombinirajući empatiju s strateškom rigoroznošću kako bi se poboljšala organizacijska performanse. Posvećena ugrađivanju etičkih praksi u procese za poticanje dugoročnog uspjeha.

Predanost izvrsnosti
Privatno je proizvođač međunarodno nagrađivanog premium maslinovog ulja, pridržavajući se filozofije „Kvaliteta bez kompromisa”.

Vinko Berković

Compliance Officer responsible for HT Group & affiliate

HT

Vinko Berković (LL.M., MBA) stručnjak je s bogatim iskustvom stečenim radom u nekoliko vodećih hrvatskih kompanija, gdje je obnašao različite uloge – od voditelja pravnog odjela i rada u ljudskim resursima do korporativne prodaje. Trenutno obnaša dužnost Compliance Officera odgovornog za HT Grupu i povezana društva.

Tijekom njegova mandata, Hrvatski Telekom je 2022. i 2024. godine dobio priznanje Ethispherea kao jedna od najetičnijih svjetskih kompanija, čime je postao prva i jedina hrvatska tvrtka s tim prestižnim priznanjem.

Imenovan je medijatorom pri nekoliko institucija te arbitrom pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Također je interni revizor za gospodarstvo i informacijske sustave te certificirani interni revizor kvalitete za različite ISO standarde. Nositelj je certifikata Certified Compliance Manager International (CCMI) i Certified Fraud Investigator International (CFII), koje je stekao na Frankfurt School of Finance & Management.

Član je Upravnog odbora Hrvatske udruge za usklađenost poslovanja te Udruge korporativnih pravnika Hrvatske.

Daria Iva Štedul

Službenik za usklađenost / Compliance Officer

Financijska agencija – FINA

Daria Iva Štedul magistra je prava i magistra novinarstva sa položenim pravosudnim i javnobilježničkim ispitom i 26 godišnjim iskustvom rada na pravnim poslovima.

Svoj karijerni put započela je na Općinskom sudu te potom Prekršajnom sudu u Zagrebu.

Po završetku vježbeničkog staža odlazi na par godina u odvjetništvo, osam godina u realni sektor, te sljedećih osam godina u Ministarstvo pravosuđa. 

Rad u Ministarstvu pravosuđa odvija se u razdoblju pregovora i ulaska u Europsku uniju slijedom čega je u okviru poglavlja 23 odrađeno izazovno i sveobuhvatno usklađenje hrvatskog zakonodavstva sa pravnom stečevinom EU. 

Tijekom tog razdoblja kao član radne skupine za građansko pravo-opća pitanja u Bruxellesu sudjelovala je na radnim sastancima kao predstavnik RH i Ministarstva pravosuđa.

Zadnjih 6 godina radi u Financijskoj agenciji na pravnim poslovima u uslugama koji se temelje na digitalnim tehnologijama te u cilju stručnog osposobljavanja u tom polju 2022. godine završava mini MBA Legal Tech na  sveučilištu Algebra.

Sa velikim iskustvom na polju usklađenosti 2023. godine prelazi na radno mjesto Compliance officera. 

Iste godine polaže ispit i dobiva certifikat PECB Lead Implementer ISO 37301.

Trenutno je na drugom projektu sa OECD-om Compliance without borders.